دست نوشت های یک انسان نما...

غمگین دیروز... عاشق امروز!!

دست نوشت های یک انسان نما...

غمگین دیروز... عاشق امروز!!

چرا بهش میگیم خدا؟

آیا خدا مایل هست که با شیطان مبارزه کنه ولی قادر نیست؟

پس خدا قادر مطلق نیست!



آیا خدا قادر هست با شیطان مبارزه کنه ولی مایل نیست؟

پس خدا بدخواهه!


آیا خدا هم مایل هم قادر هست که با شیطان مبارزه کنه؟

پس شیطان از کجا آمده؟


آیا خدا نه قادر هست نه مایل که با شیطان مبارزه کنه؟

پس چرا بهش میگیم خدا؟

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:16 ب.ظ http://www.enekaseab.blogsky.com

چی بگم والا. منم به این سوالات فکر میکنم. ولی جوابی پیدا نمیکنم. ولی یه چیز و میدونم که خدا هست. و به این معتقدم. به روزم.خوشحال میشم ببینمت.

محمدرضا جباریان یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:37 ب.ظ http://www.tabrizkey.com/blog/?p=38

در آخر مرد جوان از استاد پرسید: “آقا، شیطان وجود دارد؟”
زیاد مطمئن نبود. استاد پاسخ داد: “البته همانطور که قبلا هم گفتم. ما او را هر روز می بینیم…. او هر روز در مثال هایی از رفتارهای غیر انسانی بشر به همنوع خود دیده میشود. او در جنایتها و خشونت های بی شماری که در سراسر دنیا اتفاق می افتد وجود دارد. اینها نمایانگر هیچ چیزی به جز شیطان نیست.”

و آن شاگرد پاسخ داد: شیطان وجود ندارد آقا. یا حداقل در نوع خود وجود ندارد. شیطان را به سادگی میتوان نبود خدا دانست. درست مثل تاریکی و سرما. کلمه ای که بشر خلق کرد تا توصیفی از نبود خدا داشته باشد. خدا شیطان را خلق نکرد. شیطان نتیجه آن چیزی است که وقتی بشر عشق به خدا را در قلب خودش حاضر نبیند. مثل سرما که وقتی اثری از گرما نیست خود به خود می آید و تاریکی که در نبود نور می آید.
نام مرد جوان یا آن شاگرد تیز هوش کسی نبود جز ، آلبرت انیشتن !

سلام
ممنون که سر زدی مطلب قشنگی بود... انیشتین هم جزو آئتیست ها بود یعنی به خدای شخص وار اعتقاد نداشت و من هم پیش میاد فکر کنم حق داشته!؟
نمیدونم چی بگم واقعا موندم!
موفق باشی
بای

پیمان یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:39 ب.ظ

داداشی. من هم تا مدتی پیش همین نظر رو داشتم. ولی با خوندن این کتاب نظرم کاملا عوض شد. البته من دسترسی به ترجمه فارسی نداشتم و نمیدونم آیا سانسور شده یا نه. ولی میتونم بگم بعد خوندن کتاب تازه فهمیدم چیزایی مثل جهنم و شیطان کلا ساخته ذهن بشر هست و برای این درست شده تا موضوع دین رو قابل فهم واسه همه بکنن و ضمنا اهرم فشاری باشه واسه کنترل فرد در مقابل انجام کارهایی که خودمون اسم بد روشون گذاشتیم. اما در وجود خدا و کل کائنات به عنوان بخشی از وجود خدا شک نکن. خوندن این کتاب رو به همه دوستام توصیه کردم. من تا یه سال قبل یه نیهلهست (شایدم ماتریالیست) به تمام معنی بودم. اما این کتاب کلا ایدئولوژی منو زیر و رو کرد.(بر خلاف اسمش اصلا شبیه یه کتاب دعا نیست).

http://www.adinebook.com/gp/product/9646839045

http://www.adinebook.com/gp/product/9646839576/ref=pd_sim_b_title_2/637-1963218-4774799

سلام پیمان عزیز
ممنون بابت کتابی که معرفی کردی حتما دانلود می کنم و می خونمش !
من خیلی مواقع پیش میاد فکر می کنم خدا وجود داره - البته اینو بگم من اسما مسلمان هستم ولی کلا اهل دین و مذهب نیستم و اصلا و ابدا قبولش ندارم - ولی خیلی مواقع هم پیش میاد فکر می کنم خداوند هم مانند دین و مذهب ساخته ی تصورات بشر هست برای تسلی بخشیدن به کارهایی که انجام میده!؟ اینکه ما کاری می کنیم با اسم خدا حل و فصلش کنیم یا بگیم خدا هزار بار هم که توبه کنی میپذیره پس هی کار بدی رو تکرار کنی و هی بگی خدا بخشیدت و ...!

خیلی وقته دارم به این موضوع فکر می کنم و نتیجه ای نمیگیرم ولی حتما کتابت رو میخونم شاید تاثیری در طرز فکرم داشت؟!
ممنون به من سر زدی
بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد