دست نوشت های یک انسان نما...

غمگین دیروز... عاشق امروز!!

دست نوشت های یک انسان نما...

غمگین دیروز... عاشق امروز!!

شرح پریشانی من گوش کنید!

شرح پریشانی


دوستان شرح پریشانی من گوش کنید

داستان غم پنهانی من گوش کنید

قصه بی سر و سامانی من گوش کنید

گفت وگوی من و حیرانی من گوش کنید

شرح این آتش جان سوز نگفتن تا کی

سوختم سوختم این راز نهفتن تا کی

روزگاری من و دل ساکن کویی بودیم

ساکن کوی بت عربده‌جویی بودیم


عقل و دین باخته، دیوانه‌ی رویی بودیم

بسته‌ی سلسله‌ی سلسله مویی بودیم

کس در آن سلسله غیر از من و دل بند نبود

یک گرفتار از این جمله که هستند نبود

نرگس غمزه زنش اینهمه بیمار نداشت

سنبل پرشکنش هیچ گرفتار نداشت

اینهمه مشتری و گرمی بازار نداشت

یوسفی بود ولی هیچ خریدار نداشت


اول آن کس که خریدار شدش من بودم

باعث گرمی بازار شدش من بودم

عشق من شد سبب خوبی و رعنایی او

داد رسوایی من شهرت زیبایی او

بسکه دادم همه جا شرح دلارایی او

شهر پرگشت ز غوغای تماشایی او

این زمان عاشق سرگشته فراوان دارد

کی سر برگ من بی سر و سامان دارد


چاره اینست و ندارم به از این رای دگر

که دهم جای دگر دل به دل‌آرای دگر

چشم خود فرش کنم زیر کف پای دگر

بر کف پای دگر بوسه زنم جای دگر

بعد از این رای من اینست و همین خواهد بود

من بر این هستم و البته چنین خواهدبود

پیش او یار نو و یار کهن هر دو یکی‌ست

حرمت مدعی و حرمت من هردو یکی‌ست


قول زاغ و غزل مرغ چمن هر دویکی‌ست

نغمه‌ی بلبل و غوغای زغن هر دو یکی‌ست

این ندانسته که قدر همه یکسان نبود

زاغ را مرتبه مرغ خوش الحان نبود

چون چنین است پی کار دگر باشم به

چند روزی پی دلدار دگر باشم به

عندلیب گل رخسار دگر باشم به

مرغ خوش نغمه‌ی گلزار دگر باشم به


نوگلی کو که شوم بلبل دستان سازش

سازم از تازه جوانان چمن ممتازش

آن که بر جانم از او دم به دم آزاری هست

می‌توان یافت که بر دل ز منش یاری هست

از من و بندگی من اگرش عاری هست

بفروشد که به هر گوشه خریداری هست

به وفاداری من نیست در این شهر کسی

بنده‌ای همچو مرا هست خریدار بسی


مدتی در ره عشق تو دویدیم بس است

راه صد بادیه‌ی درد بریدیم بس است

قدم از راه طلب باز کشیدیم بس است

اول و آخر این مرحله دیدیم بس است

بعد از این ما و سرکوی دل‌آرای دگر

با غزالی به غزلخوانی و غوغای دگر

تو مپندار که مهر از دل محزون نرود

آتش عشق به جان افتد و بیرون نرود


وین محبت به صد افسانه و افسون نرود

چه گمان غلط است این ، برود چون نرود

چند کس از تو و یاران تو آزرده شود

دوزخ از سردی این طایفه افسرده شود

ای پسر چند به کام دگرانت بینم

سرخوش و مست ز جام دگرانت بینم

مایه عیش مدام دگرانت بینم

ساقی مجلس عام دگرانت بینم


تو چه دانی که شدی یار چه بی باکی چند

چه هوسها که ندارند هوسناکی چند

یار این طایفه خانه برانداز مباش

از تو حیف است به این طایفه دمساز مباش

می‌شوی شهره به این فرقه هم‌آواز مباش

غافل از لعب حریفان دغا باز مباش

به که مشغول به این شغل نسازی خود را

این نه کاری‌ست مبادا که ببازی خود را


در کمین تو بسی عیب شماران هستند

سینه پر درد ز تو کینه گذاران هستند

داغ بر سینه ز تو سینه فکاران هستند

غرض اینست که در قصد تو یاران هستند

باش مردانه که ناگاه قفایی نخوری

واقف کشتی خود باش که پایی نخوری

گر چه از خاطر وحشی هوس روی تو رفت

وز دلش آرزوی قامت دلجوی تو رفت


شد دل‌آزرده و آزرده دل از کوی تو رفت

با دل پر گله از ناخوشی خوی تو رفت

حاش لله که وفای تو فراموش کند

سخن مصلحت‌آمیز کسان گوش کند

نظرات 4 + ارسال نظر
lop یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:06 ب.ظ

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
...ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید. در ضمن فرصت طلایی در یافت 50% پول بیشتر را هرگز از دست ندهید گروه اوکسین ادز برآن است که برای تشویق بیشتر اعضایش یک فرصت استثنایی به آنها بدهد و 50% بیشتر پرداخت کند شما هم این فرصت طلایی را از دست ندهید دیگر چنین شانسی در خانه شما را نخواهد زد ....به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?a=22810
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810
ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید

مریم و سعید و سروش یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:07 ب.ظ http://saghf.blogsky.com

سلام آقای احمدی نژاد !

قبل از هر چیز بگویم که هر چه سعی می کنم شما را رئیس جمهور بنامم قلبم راضی نمی شود. چرا که با همه ی وجودم اقبال جامعه را به آقای موسوی درک می کردم و مردمی را می دیدم که تغییر و تحول می خواستند. مردمی که از نان نفت سر سفره ی مردم ، عدالت یابی و تبدیل ایران به ژاپن اسلامی ناامید شده بودند و پی جوی دولت امید بودند. آقای احمدی نژاد محترم! من عاشق موسوی نیستم و دلبسته شما نیز هم ! اما در دولت شما خیلی چیزها مرا می آزرد. من از سوء استفاده هایی که از عقاید مذهبی مردم می شد دلگیرم . این که هر عمل ما را به امام زمان (ع) نسبت می دادند و مخالفین شما را دشمنان ایشان بر می شمردند سخت آزار دهنده بود. آقای احمدی نژاد من وقتی جوان تر بودم با ستاد ائتلاف خط امام و رخبری همکاری می کردم . می دیدم که آقایان نجابت طغا مسعودی نبی زاده فرزندان آقای حائری و .... چگونه باورهای متعصبین مذهبی و بچه حزب الهی را به بازی می گرفتند و به آنها ریشخند می زدند. می دیدم که چگونه از امکانات بسیج دفتر امام جمعه کمیته امداد و جهاد سازندگی برای منافع شخصیشان سوءاستفاده می کردند و متاسفانه دیدم که حضور شما زمینه ساز جولاندهی بی حد و حصر آنها شد! آقای احمدی نژاد در دولت شما بود که مورخ و پژوهشگر بزرگ عبدالله شهبازی مدارک مستندی مبنی بر دست درازی حضراتی که نام بردم به بیت المال در سطح بسیار وسیعی منتشر کرد اما دولت مبارزه با فساد فقط زمانی با فساد برخورد کرد که بهره ی تبلیغاتی داشت. آقای احمدی نژاد می خواهید منکر شوید که به اسم اصل ۴۴ و خصوصی سازی مملکت را به مشتی پاسدار و هم باندی خود بخشیده اید؟؟؟ آیا کسی هست که قضیه لاستیک دنای شیراز کارخانه مخابرات راه دور شرکت شیر پگاه و .... نداند؟؟؟؟؟ سرداران سپاه بر همه ی منابع کشور دست انداخته اند. از شرکتهای تاکسیران و سرویس مدارس گرفته تا پستهای مدیرکلی و فرمانداریها و ... حتی ترکیب کاندیداهای مجلس را هم طوری چیدند که اکثریت مجلس ما هم نظامی شد! بله !‌آقای احمدی نژاد !‌امروز دولت شما با هزینه کردن از اسلام و روحانیت مملکت را بازیچه ی مشتی نظامی کرده است ! امروز ایران تبدیل به قتلگاه آرمانهای مردمسالاری دینی خواهانه شده است. شما سعی کردید به مردم بفهمانید که مردمسالاری و دین با هم همخوانی ندارد!‌درست برعکس آقای خاتمی که چهره ی مترقی و مطلوبی از اسلام ارائه کرد. شما آمدید تا پیاده کننده تئوری حکومت اسلامی به جای جمهوری اسلامی باشد و اتفاقا شاگرد بزرگوار آقای مصباح چه خوب در این کار خود موفق بودید !

آقای احمدی نژاد من کاری به نفت بالای یکصد دلار و پتانسیلهای رشد و توسعه کشورم ندارم . من بیزارم از وامهای بلاعوضی که دولت شما جهت بسط حکومت شیعی در عراق و لبنان و سوریه هزینه می کند. منابع کشورم را به کسانی بخشیدید که قاتلان شهیدان سرزمین منند! آقای احمدی نژاد شما با عدم تلاش در جهت یاری فرزندان کشورم جهت تشکیل زندگی یافتن شغل و رفاه و آسایش و آرامش در واقع میل به حذف خود را در آنها رشد دادید . گیرم که در انتخابات توانستید با کمک مسکنهای مقطعی همچون توزیع سیب زمینی ! پرداخت سهام عدالت اندکی مانده به انتخابات و حرکات مردم فریبانه ای چون قرار دادن خود در جبهه ی فقر و کسانی که مردم از آنها دل خوشی ندارند در جبهه ی دارندگی آرای جمعی عدالت جوی و بیزار از فقر را به سوی خود جمع کردید اما با این کار خود بزرگترین ضربه را به نظام زدید . چرا که خودتان می دانید هیچ برنامه ای برای رها کردن آنها از فقر ندارید و با این کار آنها را کاملا از نظامی که به پایش خونها ریخته ایم بیزار خواهید کرد. آقای احمدی نژاد آشنایی داریم که بسیار غنی است . این آشنای ما در طول دوران دولت شما روزبروز بر دارییهای خود افزود و حق هم داشت که مشتاق رای دادن به شما باشد . چون بی برنامگیهای شما زمینه را برای افزایش روزافزون ثروت او مهیا می کرد. استفاده از رانت رابطه ریا و ... ابزارهاییست که شما با حضورتان برای امثال ایشان ممکن کردید. در خانه ی این آشنای ما کارگری کار می کند که غرق فقر است و به او هم حق می دهم که به شما رای بدهد .چرا که او شما را منادی عدالت و کم کردن فاصله ی طبقاتی می داند . اما جناب آقای احمدی نژاد !! در آن خانه آشنای ما که فقط یک دختر دارد و هیچ فرزند دیگری ۵ ماشین دارد !! خانه اش نزدیک به هزار متر زیربنا دارد ! در سفره ی نذری اش هزاران دست خوراک درجه یک را بین اغنیا پخش می کند! همه ی دغدغه اش از شوهر ندادن دخترش این است که مبادا به طمع ثروتش به او نزدیک شده باشد و ... اما کارگر خانه شان چون توان خرید شیر خشک نداشته به بچه شیرخواره اش آب نشاسته می داده! پول اجاره خانه ندارد و دائم آواره است! حسرت یک وعده غذای کامل بر دل فرزندانش مانده! هیچ وسیله ی نقلیه ای ندارند ! دختر بزرگش را نمی تواند شوهر دهد چون پول جهیزیه و مخارج دیگر را ندارد و ....! آقای احمدی نژاد عزیز! قطعا رای آشنای پولدار ما با شما خواهد بود چون بهترین تفریحها را در هر گوشه ی دنیا می تواند داشته باشد اما من از دلبستگی آن زن کارگر و اصولا همه ی کارگران فقرا و جنوب شهریها و نیازمندان به شما می هراسم ! چون پرداختن به آرزوها و خواسته های آنها در برنامه شما نیست !‌شما برنامه تان نشر حکومت اسلامی شیعی در بولیوی ونزوولا بحرین سوریه لبنان سومالی سوریه فلسطین و .... هست !‌نه خدمت به فقرای سرزمین من ! بگذریم آقای احمدی نژاد! هر روز حضور شما در این پست به هوای جهانی کردن حکومت اسلامی جمهوری اسلامی را از این کهن بوم و بر دور می کند و من از همین در هراسم ! آقای احمدی نژاد گیرم که چهار سال دیگر رئیس جمهور ماندید آیا فکر می کنید بعد از چهار سال مردمی را که به وسیله بخشنامه و تعطیل کردن ادارات و سازمانها و مدارس به دنبال ماشین خود می دوانید شما را خواهند بخشید؟؟؟؟ از فردای خود بهراسید!

با تشکر - سعید!

سلام سعید عزیز!
با کلیت نامه ای که نوشتی موافقم ولی این نامه رو باید به محمود عزیز میزدی نه من!!!
من هم از ایشون دل خوشی ندارم ... ولی چه میشه کرد باید تحملش کرد چون یک دست صدا نداره!!!

. یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:04 ب.ظ http://1bikar.blogsky.com/

سلام
شرح پریشانی. ات را خواندم.این مال حافظ بود یا مولوی؟ یادم نیست!...
پست قبلی ات : چرا ؟؟ خدا قادر مطلقه- اما مبارزه با شیطان؟؟؟ چرا باید در غیر این صورت تعبیر به بدخواهی اش بشه؟ جالب بود استنباطت! تا حالا اینجوریشو ندیده بودم!

سلام دوست گلم!
این شعر برای وحشی بود ... پست قبلیم هم سوالات خیلی از ماهاس! سوالاتی که تابحال پاسخی براش نداشتیم و شاید تا روز مرگمون هم نداشته باشیم؟!
امیدوارم من در اشتباه باشم!
موفق باشی

دافی یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:43 ب.ظ

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
...ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید. در ضمن فرصت طلایی در یافت 50% پول بیشتر را هرگز از دست ندهید گروه اوکسین ادز برآن است که برای تشویق بیشتر اعضایش یک فرصت استثنایی به آنها بدهد و 50% بیشتر پرداخت کند شما هم این فرصت طلایی را از دست ندهید دیگر چنین شانسی در خانه شما را نخواهد زد ....به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?a=22810
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810
ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد